Object

Title: Identyfikacja osi w skalowaniu wielowymiarowym na przykładzie segmentacji rynku ubezpieczeniowego

Title in english:

Identification of axis in multidimensional scaling for segmentation of insurance market

Creator:

Batóg, Barbara ; Wawrzyniak, Katarzyna

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Taksonomia (13); 2006; nr 1126, s. 372-379

Abstrakt:

Identification of axis has very great meaning in multidimensional scaling. In literaturę there are presented some methods of doing it. These methods are as follows: analysis of correlation between level of variables and values of dimensions, ProFit analysis, unfolding analysis and Gabriel method. In the paper the authors tried to use all these methods commonly in order to achieve better identification of axis in case of segmentation of insurance market on the base of individual preferences of client and non-clients connected with insurance products and services.

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2006

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:141670

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2006; nr 1126 ; Taksonomia 13 ; Klasyfikacja i analiza danych – teoria i zastosowania

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

Objects Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information