Obiekt

Tytuł: The Tabi Boots Phenomenon. Exploring the Impact of Signature Products on a Brand: A Case Study of Maison Margiela

Tytuł odmienny:

Fenomen butów Tabi. Badanie wpływu kultowych produktów na markę na przykładzie Maison Margiela

Autor:

Angowska, Paulina

Współtwórca:

Witek-Crabb, Anna. Redakcja ; Radomska, Joanna. Redakcja

Opis:

Quote as: Angowska, P. (2025). The Tabi Boots Phenomenon. Exploring the Impact of Signature Products on a Brand: A Case Study of Maison Margiela. In A. Witek-Crabb & J. Radomska (Eds.), New Trends in Business Management. Strategy, Branding, Teamwork (pp. 9-22). Publishing House of Wroclaw University of Economics and Business.

Abstrakt:

Some fashion products go beyond their functional purpose and become cultural symbols. In the luxury fashion industry, iconic items can significantly impact a brand. This study aims to discover how companies can benefit from signature products and implement them in their overall branding and marketing strategies. It specifically focuses on the Tabi Boot by Maison Margiela, a unique item that has gained increased media attention in recent years. The analysis of branding concepts and the various case studies on iconic products revealed especially a gap in the research on Tabi boots. The main research problem focuses on how consumer perceptions and what behaviours can be observed in regard to iconic products with a focus on Maison Margiela and Tabi boots. This study uses a quantitative method to collect data using a CAWI questionnaire. The findings present valuable insights about the impact that iconic products can have on branding and marketing strategies.

Wydawca:

Publishing House of Wroclaw University of Economics and Business

Miejsce wydania:

Wroclaw

Data wydania:

2025

Typ zasobu:

rozdział

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/2025.44.3.01 ; oai:dbc.wroc.pl:141877

Język:

eng

Powiązania:

Debiuty studenckie 2025

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-SA 4.0

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Tytuł publikacji grupowej:

Debiuty Studenckie

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

26 lis 2025

Data dodania obiektu:

20 lis 2025

Liczba wyświetleń treści obiektu:

21

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl/publication/180762

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Obiekty Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji