Corporate rebranding − strategy of development. The analysis of ZABERD S.A. case
Mróz-Gorgoń, Barbara ; Szymański, Grzegorz
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 526; s. 300-309
Turbulentne otoczenie skłania do wzmożonych poszukiwań nowych formuł działania podmiotów gospodarczych. Rebranding może być wprowadzany zarówno w formiedrobnych zmian (kosmetyczna zmiana komunikacji wizualnej), jak i całkowitej zmiany nazwy i całej filozofii marki. W ostatnim okresie nastąpił wyraźny wzrost liczby renomowanych marek, które wprowadziły rebranding. Artykuł został oparty na systematycznej analizie literatury i na analizie przeprowadzonych badań, które dotyczyły percepcji marki ZABERD S.A. Celem artykułu jest przybliżenie determinant oraz problematyki i sposobu budowania strategii rebrandingu na przykładzie marki ZABERD S.A., a także wyłonienie implikacji menadżerskich o charakterze aplikacyjnym. Strategia rozwoju może odnieść długofalowy sukces jedynie wtedy, gdy wprowadzony zostanie również proces ebrandingowy, który wpływa na zmiany m.in. dwóch kluczowych obszarów: kultury organizacyjnej, a w tym rutyn organizacyjnych, oraz sposobu zarządzania w firmie
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
doi:10.15611/pn.2018.526.27 ; oai:dbc.wroc.pl:58444
Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 526 ; Zastosowania badań marketingowych w zarządzaniu podmiotami rynku
Dla wszystkich zgodnie z licencją
Oct 29, 2019
Jan 30, 2019
41
https://dbc.wroc.pl/publication/98074
Edition name | Date |
---|---|
Corporate rebranding – strategia rozwoju. Analiza przypadku firmy ZABERD S.A. | Oct 29, 2019 |
Mróz-Gorgoń, Barbara Całka, Aleksandra
Mróz-Gorgoń, Barbara
Tarczydło, Beata
Machaczka, Krzysztof
Gonera, Karolina Olszak-Dyk, Ewa