Obiekt

Tytuł: Examination of the relation between pupils’ results and public schools’ expenditure

Tytuł odmienny:

Badanie zależności wyników uczniów i wydatków publicznych szkół podstawowych

Autor:

Będziaszak, Marcin

Opis:

Nauki o Finansach = Financial Sciences, 2013, Nr 3 (16), s. 11-22

Abstrakt:

Analiza literatury przeprowadzona w artykule pozwala stwierdzić, że pomiar efektów realizacji zadań oświatowych powinien dotyczyć głównie efektów kształcenia. Na podstawie analizy literatury postawiono hipotezę o współzależności przeciętnych wyników sprawdzianu szóstoklasisty jako egzaminu kompetencyjnego i wydatków związanychz kształceniem uczniów w publicznych szkołach podstawowych oraz przedstawiono wyniki badań w tym zakresie co do publicznych szkół podstawowych w mieście na prawach powiatu. Badanie przeprowadzone przez autora w mieście na prawach powiatu, a zatem pomiędzy szkołami podstawowymi, dla których organem założycielskim jest jedna jednostka samorządu terytorialnego, wskazuje, iż mimo że pewne zależności można zaobserwować – co ciekawe mają one ujemny charakter – to nie są one statystycznie istotne. Nie istnieje zatem zależność pomiędzy wynikiem egzaminu szóstoklasisty a wysokością wydatków osobowych szkół podstawowych

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2013

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

oai:dbc.wroc.pl:25251

Język:

eng

Powiązania:

Nauki o Finansach = Financial Sciences, 2013, Nr 3 (16)

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

15 mar 2022

Data dodania obiektu:

24 wrz 2014

Liczba wyświetleń treści obiektu:

82

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl/publication/27907

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji