Obiekt

Tytuł: Wartość jako uniwersalna miara sukcesu w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Tytuł odmienny:

Value as universal measure of success in enterprise’s management

Autor:

Łobos, Krzysztof ; Szewczyk, Mirosława

Opis:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2011, Nr 8, s. 379-388

Abstrakt:

Przeprowadzono badanie 142 przedsiębiorstw z listy „Diamentów Forbesa” z lutego 2011 roku. Analiza czynnikowa oparta na czterech zmiennych uznanych za miary sukcesu tych spółek prowadzi do wniosku, że główną determinantą wartości są realizowane przychody. Z kolei duże wzrosty wartości mogą być realizowane zarówno przez spółki niewielkie, jak i prowadzące działalność na dużą skalę. Praktyczną wskazówką dla zarządzających przedsiębiorstwami jest postulat rozpoznania, jakie inwestycje (np. majątek rzeczowy określonego rodzaju, kompetencje zatrudnionych, image firmy) w największym stopniu determinują zdolność przedsiębiorstwa do generowania przychodów obecnie i w przyszłości. W tej kwestii wyróżniono w artykule dwa modelowe typy przedsiębiorstw: realizujące przychody głównie na bazie majątku rzeczowego oraz kompetencji i wizerunku

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2011

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

oai:dbc.wroc.pl:36853

Język:

pol

Powiązania:

Nauki o Zarządzaniu = Management Sciences, 2011, Nr 8

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

23 lip 2019

Data dodania obiektu:

5 cze 2017

Liczba wyświetleń treści obiektu:

98

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

90

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl/publication/40672

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji