Object

Title: Pojęcie marki w literaturze i praktyce marketingowej

Title in english:

Term 'Brand' in Literature and the Marketing Practice

Creator:

Wrona, Sylwia

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Marketing (2); 2006; nr 1110, s. 84-94

Abstrakt:

After over half the century of the collapse (times of the centrally planned economy), the 'brand' term has returned to Polish economy and social life, becoming an inherent factor perceived as one of the most important in purchase decision making. However, a question still remains whether all market participants interpret the term 'brand' in the same way. Does the term 'brand' mean the same for every consumer and every entrepreneur? The aim of the article is a review of the 'brand' term interpretations which occur in subject literature and economic practice. The results of the marketing research conducted by TNS OBOP AGENCY on 7-9 June 2003 are presented in the practical part of the article. It also includes the information from the questionnaire "The best brands in Poland" the research that has been conducted by the Institute of Polish Brand since 1996.

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2006

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:134970

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2006; nr 1110 ; Marketing, vol. 2 ; Problemy teorii i praktyki marketingu

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

Objects Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information