Object

Title: Wybrane problemy badań wizerunku miast

Title in english:

Selected Problems of City Image Research

Creator:

Daszkiewicz, Magdalena

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 97, s. 116-126

Abstrakt:

Budowanie wizerunku miasta jest procesem złożonym, wymagającym prowadzenia badań marketingowych. Wyniki badań mogą być wykorzystywane na różnych etapach procesu budowania marki terytorialnej, stanowiąc podstawę planowania i oceny programów wizerunkowych. Na złożoność procesów pomiaru wpływa w dużym stopniu wielowymiarowy charakter wizerunku miasta. Istotnym uwarunkowaniem dobom kryteriów pomiaru oraz podstawą oceny wizerunku miasta są oczekiwania i motywacje odbiorców docelowych. W badaniach wizerunkowych miast konieczne jest uwzględnienie kontekstu konkurencyjnego. W tym celu stosuje się porównania z konkurentami i miary o charakterze relatywnym. Szczególną rolę w kształtowaniu marek miast odgrywają rankingi, które ze względu na swój porównawczy charakter przyciągają zainteresowanie mediów i mają znaczenie opiniotwórcze.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2010

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:120414

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2010; Nr 97 ; Badania marketingowe –skuteczność w zarządzaniu przedsiębiorstwem

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Edition name Date
Wybrane problemy badań wizerunku miast Oct 30, 2023
×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information