Object

Title: Kreowanie wizerunku miasta a rozwój funkcji turystycznej na przykładzie wybranych miast polskiej sieci Cittaslow

Title in english:

The influence of branding activities on tourist function development of the selected towns belonging to the Polish Cittaslow network

Creator:

Grzelak-Kostulska, Elżbieta ; Hołowiecka, Beata

Description:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 157, s. 654-666

Abstrakt:

Opracowanie oparto na wynikach ankiet przeprowadzonych wśród mieszkańców i turystów w miastach należących od kilku lat do Międzynarodowego Stowarzyszenia Miast Cittaslow. Zebrane opinie posłużyły do oceny skuteczności podjętych działań marketingowych. Jak ustalono w badaniu wśród mieszkańców, poziom wiedzy o koncepcji slow city jest niski, co może stanowić problem przy budowaniu kompleksowej strategii wizerunku miasta. Dostrzegane dotychczas efekty odbiegają od deklarowanych oczekiwań. Z kolei ponad połowa turystów stwierdza, że Cittaslow wyróżniają się, jednakże w opinii tej grupy w niewielkim stopniu potrafią przyciągać turystów, słabo się reklamują. Sama koncepcja zakłada tworzenie przyjaznego klimatu dla rozwoju funkcji turystycznej, m.in. przez akcentowanie gościnności, promocję produktów lokalnych, wspieranie tradycyjnych form działalności, ale jak pokazują zebrane opinie, aby osiągnąć realne korzyści w sferze usług turystycznych, potrzebne jest przede wszystkim dalsze konsekwentne i świadome budowanie strategii marki.

Publisher:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2011

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:123326

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2011; Nr 157

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Dofinansowano z programu "Społeczna odpowiedzialność nauki" Ministra Edukacji i Nauki (SONB/SP/546390/2022). Tytuł projektu: Upowszechnienie zawartości czasopisma Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information