Object

Title: Przesłanki wykorzystania marketingu partnerskiego w sektorze turystycznym

Title in english:

Concepts for Taking Advantage of Partnership Marketing in the Sector of Tourism

Creator:

Panasiuk, Aleksander

Description:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu; 2005; nr 1074, s. 80-90

Abstrakt:

This paper presents concepts referring to problems of introducing partnership marketing principles into the sector of tourism. There are described basics concepts of services marketing, starting from external and internal marketing, through an interaction marketing, and finishing with new marketing concepts, referred to as partnership marketing, clienting or relationship marketing. The entities of tourism sector, which should participate in tasks resulting from the objectives of partnership marketing, were pointed to, and potential areas of utilising the mentioned above concepts were explained in a synthetic way. The basic concept, resulting from practical application opportunities for the discussed issues, is the integration of activities performed by a broad group consisting of the participants of tourist market, who are represented by the tourist branch, local self-government units, economic entities, local and regional tourist organisations and the client (the tourist) him/herself.

Publisher:

Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu

Place of publication:

Wrocław

Date:

2005

Resource Type:

artykuł

Resource Identifier:

oai:dbc.wroc.pl:129737

Language:

pol

Relation:

Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu; 2005; nr 1074 ; Gospodarka turystyczna. Turystyka i gospodarka turystyczna w Polsce na tle procesów integracji w Europie: Euroregionalizacja. Konkurencyjność. Marketing

Rights:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Access Rights:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Location:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Coverage:

Projekt dofinansowany ze środków budżetu państwa, przyznanych przez Ministra Nauki w ramach Programu Społeczna odpowiedzialność nauki II. Tytuł projektu: Nauka dla Społeczeństwa: Prace Naukowe AEW w otwartym dostępie (2005-2008)

Similar

×

Citation

Citation style:

This page uses 'cookies'. More information