Obiekt

Tytuł: Znaczenie i zastosowanie marki prywatnej w nowoczesnych kanałach dystrybucji

Tytuł odmienny:

The significance and use of private label in modern distribution channels

Autor:

Wala, Agnieszka ; Szopik-Depczyńska, Katarzyna

Opis:

Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2017; Nr 505; s. 146-154

Abstrakt:

Celem artykułu jest identyfikacja uwarunkowań zastosowania marki prywatnej, jej udziału w ofercie nowoczesnego kanału dystrybucji oraz wpływu na relacje producent – detalista. Koncentracja detalistów, także tendencja tzw. sprytnych zakupów warunkują rozwój marki prywatnej. W artykule dokonano studiów literaturowych dotyczących nowoczesnych kanałów dystrybucji, handlu zagranicznego oraz marki prywatnej dystrybutora – jej form i zakresu zastosowania. Zaprezentowane w artykule dane z krajowego i międzynarodowego rynku potwierdzają w większości przypadków zwiększający się udział marki prywatnej w koszyku zakupowym konsumentów i obecność w ofercie nowoczesnych kanałów dystrybucji oraz wysoki wzrost udziału marki prywatnej w handlu detalicznym w Europie Wschodniej i Centralnej. Marka prywatna stanowi szansę i zagrożenie dla producentów, wywiera wpływ na ich relacje z dystrybutorami. Autorki w referacie opierają swoje rozważania na literaturze przedmiotu, analizie ilościowej i jakościowej na podstawie danych GUS, danych wtórnych z raportów firm konsultingowych, przykładach rynkowych

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2018

Typ zasobu:

artykuł

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/pn.2018.505.12 ; oai:dbc.wroc.pl:41507

Język:

pol

Powiązania:

Globalne i lokalne strategie logistyczne ; Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu = Research Papers of Wrocław University of Economics; 2018; Nr 505

Prawa:

Pewne prawa zastrzeżone na rzecz Autorów i Wydawcy

Prawa dostępu:

Dla wszystkich zgodnie z licencją

Licencja:

CC BY-NC-ND 3.0 PL

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Kolekcje, do których przypisany jest obiekt:

Data ostatniej modyfikacji:

11 cze 2022

Data dodania obiektu:

13 cze 2018

Liczba wyświetleń treści obiektu:

398

Liczba wyświetleń treści obiektu w formacie PDF

377

Wszystkie dostępne wersje tego obiektu:

https://dbc.wroc.pl/publication/53915

Wyświetl opis w formacie RDF:

RDF

Wyświetl opis w formacie OAI-PMH:

OAI-PMH

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji