Obiekt

Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Dostęp do jej cyfrowej wersji jest możliwy po zalogowaniu.
Ta publikacja jest chroniona prawem autorskim. Dostęp do jej cyfrowej wersji jest możliwy po zalogowaniu.

Tytuł: Szkoły badawcze a modele eksplanacyjne w badaniach marketingowych

Autor:

Sagan, Adam

Współtwórca:

Sobocińska, Magdalena. Redakcja

Opis:

Sagan, A. (2023). Szkoły badawcze a modele eksplanacyjne w badaniach marketingowych. W: M. Sobocińska (red.), Konsument i rynek – Badania marketingowe – Strategie i działania marketingowe. Księga jubileuszowa z okazji 50-lecia pracy twórczej prof. zw. dr hab. Krystyny Mazurek-Łopacińskiej (s. 259–268). Wrocław: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.

Abstrakt:

Marketing jest dojrzałą wieloparadygmatyczną dyscypliną nauki charakteryzującą się różnorodnością szkół i podejść badawczych, metod oraz technik badań. Do podstawowych szkół badawczych należą szkoły: menedżerska, wymiany społecznej, relacyjna, sieciowa i usługowa. W ich ramach wykorzystywane są specyficzne modele eksplanacyjne, służące wyjaśnianiu zależności przyczynowych. Ich klasyfikacja wynika z kierunku czasowej zależności przyczynowo-skutkowej w badanych układach oraz przyjętej metody uzasadniania twierdzeń. Z tego punktu widzenia zostały scharakteryzowane metody badawcze w czterech typach modeli eksplanacyjnych: funkcjonalnym, teleologicznym, genetycznym i kontrfaktycznym.

Wydawca:

Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Miejsce wydania:

Wrocław

Data wydania:

2023

Typ zasobu:

rozdział

Identyfikator zasobu:

doi:10.15611/2023.65.7.15 ; oai:dbc.wroc.pl:126002

Język:

pol

Prawa:

Wszystkie prawa zastrzeżone (Copyright)

Prawa dostępu:

Dla wszystkich w zakresie dozwolonego użytku

Lokalizacja oryginału:

Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu

Podobne

×

Cytowanie

Styl cytowania:

Ta strona wykorzystuje pliki 'cookies'. Więcej informacji